Spikmatta



Spikmattan är ju i ropet just nu, men jag tyckte först att det var dyrt
med 600-700:-  för en matta.
Sen kom ICA Maxi med en spikmatta för 399:-  (det var ett överkomligt pris)

Nu har jag provat den.
Jag la den på sängen och hade en rullad kudde under nacken.
Försök att ha det lugn och ro runt omkring eller spela lite mysig musik. (kanske meditations-musik)

Denna meditations-CD har vi hemma: Lugn musik med delfin-ljud




Först när man lägger sig på mattan så gör det jätteont! 
Jag tänkte detta klarar jag aldrig.
Men efter ca 3 min så försvinner smärtan och en värme sprider sig över hela ryggen.
Sen blir man väldigt avslappnad och bara lugn. Jag låg ca. 30 min.
Det gör även ont när man ska resa sig upp från mattan.
Sen kliar det lite på ryggen efteråt. Men det går över ganska snart.
Musklerna slappnar av och man sover bättre på nätterna!

Jag fick en sträckning i ryggen i söndags och la mig på mattan i 30 min...och ryggvärken var borta på kvällen?
Ryggvärk brukar aldrig släppa förrän efter några dagar.

Tjingeling Busfröken.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0